Avem ministru nou la M.A.I.

perioadă, astfel că de abia astăzi vor fi audiați miniștrii propuși ai noului guvern de către comisiile de specialitate din Parlament. Elementul de noutate îl constituie absența actualului ministru Marcel Ion Vela din lista celor propuși, acesta fiind înlocuit de către Lucian Bode, actual ministru al Transporturilor

Despre Lucian Bode cunoaștem că s-a născut la 27 octombrie 1974, în Valcăul de Jos, județul Sălaj iar în 1998 a absolvit Facultatea de Electrotehnică si Informatică, specializarea inginer electromecanic, la Universitatea din Oradea.

În 2009 a absolvit un program de perfecționare in domeniul relațiilor internaționale la Institutul Diplomatic Roman, Ministerul Afacerilor Externe. În 2011 a absolvit un curs de nivel înalt „Securitate si buna guvernare” la Colegiul National de Apărare, Universitatea Națională de Apărare „Carol I”. Tot in 2011, a mai absolvit un Masterat in „Managementul Securității în Societatea Contemporană„, la Facultatea de Istorie si Filozofie, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca. 

Acesta a ocupat pe rând mai multe funcții în cadrul companiei Electrica SA și din 2003 până în 2008 a fost președinte al sindicatului Electrica Zalău.

Totodată a fost publicat și planul de guvernare(VEZI PLAN GUVERNARE – MAI) al coaliției politice pe baza căreia se va forma noul Guvern, de unde am extras punctele de interes precizate la capitolul Afaceri Interne:

  1.  Adoptarea unei noi Strategii naționale de ordine și siguranță publică – MAI va defini și implementa, împreună cu alți actori statali și cu sprijinul societății civile, o nouă strategie națională, care să confere mecanisme și responsabilități precise în planul ordinii și siguranței publice. Implementarea acesteia va contribui la asigurarea unui grad ridicat de siguranță a persoanelor, comunităților și patrimoniului acestora, prin eliminarea suprapunerilor de competență între instituțiile MAI, în principal Poliția Română și Jandarmeria Română.
  2. Implementarea unui sistem unitar, integrat, de pregătire profesională – În plan teritorial va fi utilizată o infrastructură comună de pregătire profesională. În fiecare județ să existe va exista o bază de pregătire unică, care va asigura nevoile de pregătire profesională pentru polițiști, polițiști de frontieră, jandarmi, pompieri sau personal de protecție civilă. Acolo unde nu există o asemenea infrastructură, vor fi valorificate programele de investiții ale Companiei Naționale de Investiții, dedicate realizării unor astfel de obiective.
  3. Reconsiderarea rolului instituțiilor de formare profesională ale MAI și a mecanismelor de recrutare și formare –
    a)Pentru asigurarea unui bazin de recrutare predictibil și riguros selectat vom reînființa Liceele de Poliție.
    b)În principal, rolul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București va fi reconsiderat, pentru a răspunde nevoilor actuale de pregătire profesională a ofițerilor, în cele două domenii majore: ordine publică și situații de urgență. În cadrul acesteia vor funcționa Facultatea de Ordine și Securitate Publică, care va prelua atribuțiile formative, elementele de structură și personalul didactic ale Facultății de Poliție, Facultății de Jandarmi, Facultății de Poliție de Frontieră și Facultății de Științe Juridice și Administrative și Facultatea de Pompieri.
  4. Reconsiderarea unor elemente de statut profesional – În vederea eficientizării actului managerial, este necesar ca funcțiile de conducere să fie ocupate prin concurs și nu doar cu caracter temporar. Va fi introdusă o limitare a procedurilor de împuternicire, strict la acele situații obiective când altă modalitate de ocupare nu este posibilă. Totodată, pentru anumite funcții de conducere în structuri ale MAI, este necesar ca ocuparea postului să se realizeze pentru o perioadă determinată, în baza unui mandat.
  5. Optimizarea funcțională a structurilor MAI – MAI va continua acest proces, prin reconsiderarea rolului sau comasarea unor structuri conexe, eliminarea situațiilor în care aceeași materie este gestionată de mai multe structuri, echilibrarea repartizării resurselor. Finalitatea acestui demers se va traduce în rezultate concrete, în ceea ce privește: îmbunătățirea sistemului de asigurare a ordinii publice, cu accent pe activitatea de prevenire, respectiv pe extinderea utilizării monitorizării video în misiunile de pază (ale Jandarmeriei Române); întărirea capacității de funcționare și reacție a structurilor operative; eficientizarea structurilor de suport, inclusiv prin crearea unui mecanism unitar, la nivelul județului, care să asigure resurse materiale pentru toate structurile operative ale MAI;

Ne exprimăm dorința ca noul ministru să privească altfel problemele Poliției și ale polițiștilor și să nu mai delege pe alții în vederea soluționării lor sau pentru dialogul cu sindicatele. 

Schimbarea suntem noi!

Echipa SIDEPOL

Atasamente