Guvernul blochează angajările în M.A.I.- Ultimele încadrări din sursă externă!
Această decizie luată de pe azi pe mâine ne confirmă încă odată că obiectivul general al politicului este acela al ”disoluției sistemului de ordine și siguranță publică”, altfel cum ne-am putea explica că acest Guvern, prin partidele politice din coaliție, a ”stabilit” în programul de guvernare ca măsură reducerea deficitului de personal din M.A.I. dar în același timp emite ordonanțe de înghețare a concursurilor și încadrărilor în instituțiile publice.
VEZI AICI PROIECTUL ORDONANȚEI
De altfel, poate bravii noștri conducători au descoperit un mecanism de reducere a deficitului de personal prin blocarea și sistarea angajărilor, urmând același exemplu din domeniul salarizării unde de asemenea de doi ani de zile lucrează cu ”înghețări”. Ce va urma? Nu știm, cert este că deficitul(teoretic) de personal din Ministerul Afacerilor Interne a depășit 30.000 de funcții, iar cel real probabil că se situează între 50.000-80.000 de funcții având în vedere că în perioada 2012-2013 au fost radiate din ștatele de organizare ale armelor și structurilor M.A.I. peste 53.000 de posturi.
La prima vedere pare o joacă, simple calcule, în realitate totul ne indică că acest minister a intrat de ani buni pe un drum fără întoarcere. În ultimii ani valurile de pensionări și demisii a fost piatra de căpătâi a acestei instituții care se află într-o totală derivă. Efectele sunt ireversibile și au impact dezastruos asupra ordinii publice, siguranței cetățeanului, asupra a tot ceea ce înseamnă asigurarea a celei de-a doua nevoi din ”Piramida lui Maslow” – nevoia de siguranță.
Ceea ce nu vă spun politicienii și tacticienii în comunicare publică ai M.A.I. e că acest deficit nu mai poate fi acoperit prin metodele de școlarizare proprii, iar de altfel nici candidații nu se mai înghesuie pentru un loc de muncă în acest minister. De ce? Motivele sunt evidente: salarizare proastă, lipsa protecției profesionale, lipsa autorității, lipsa logisticii, lipsa unor metode de lucru moderne, etc.
Reformă și reorganizare? Așa ar fi trebuit conturat un efort de salvare a celui mai import minister din România, însă pe cât de ambițios a sunat acest demers, pe atât de brusc a dispărut din comunicatele factorilor de decizie ai ministerului și din obiectivele politice asumate de coaliția de guvernământ, totul rezumându-se la exprimări vagi precum: ”reconsiderarea rolului sau comasarea unor structuri conexe, eliminarea situațiilor în care aceeași materie este gestionată de mai multe structuri, echilibrarea repartizării resurselor”- extras din Programul de Guvernare 2021-2024.
VEZI AICI PROGRAMUL DE GUVERNARE
Trebuie menționat faptul că în nota de fundamentare a ordonanței se menționează că din 2019 până în 2022 numărul posturilor publice ocupate a crescut cu peste 27.000, dar în același stil mișelesc, cei care au redactat nota nu au menționat și care sunt aceste posturi lăsând la libera înțelegere aceste cifre ”pompoase” de altfel. Ei bine, ne vom face noi datoria să spunem că în M.A.I. numărul posturilor ocupate a crescut în această perioadă de 3 ani cu aproximativ … -10.000 de posturi. Dacă în anul 2019 deficitul de personal din minister atingea aproximativ 20.000 de posturi, acum această cifră a ajuns la 30.000. Deci o creștere cu minus. Așadar, de unde sunt cele 27.000 de posturi noi ocupate în perioada 2019-2022 în cadrul aparatului bugetar? Nici asta nu știm, dar ar fi bine ca Guvernul să ne zică, pentru că la M.A.I. cu siguranță nu a crescut nimic.
Să mai adăugăm și faptul că în urmă cu fix 3 săptămâni ministrul afacerilor interne a declarat(vezi declarație) că cea mai mare vulnerabilitate a M.A.I. este deficitul de personal? Trageți dumneavoastră concluziile pentru că în textul ordonanței care sistează angajările cel puțin până în 2023 nu am găsit niciun articol care să excepteze structurile de apărare, ordine publică și siguranță națională de la aceste prevederi dezastruoase.
Tot cu titlu de excepție sunt și posibilele încadrări din sursă externă a căror proceduri vor fi inițiate până la 1 iulie. Numărul acestor posturi va fi în jurul a 2.000, aspectele finale legate de specializări și unități beneficiare fiind în curs de analiză la nivelul I.G.P.R. Urmând să vă informăm în cel mai scurt timp despre numărul total alocat pentru încadrare și specializările aferente.
Deși de bun augur acest încadrări, probabil că acestea vor merge în direcția cea ”bună”, adică cât mai departe de segmentul stradal. Acolo unde și un polițist sau polițist de frontieră lipsă se simte, existând formațiuni și structuri de poliție care deși au scheme prevăzute de aproximativ 30-35 de funcții, sunt încadrate doar 20-25, iar din acelea 2-3 sunt delegați/detașați, 5-6 sunt în concedii de creștere copil, iar greul muncii cade pe veșnicii tălpași care, din cauza unei instituții surde și oarbe la principalele probleme, sunt nevoiți să execute misiuni și sarcini pentru alți 3-4 colegi care lipsesc din sistem.
Aceste sistări ale încadrărilor în M.A.I. se vor resimți în cel mai scurt timp având în vedere că numărul cererilor de pensionare și trecere în rezervă crește de la o zi la alta, moralul – necuantificat de specialiștii instituțiilor de forță – al personalului polițienesc și militar fiind la pământ. Încotro ne îndreptăm?
Schimbarea suntem noi!
Echipa SIDEPOL