M.A.I. vrea modificarea OUG 1/99 privind starea de urgență. Vezi propuneri
modificare a OUG nr. 1/1999 privind starea de asediu și de urgență, fiind în consultare publică timp de 10 zile, pentru a putea fi transmise propuneri, pe marginea proiectului.
Realizând, probabil, ce MARE PROSTIE au reușit să facă prin IDIOȚENIA de ordonanță propusă de ministrul de interne și aprobată de Guvern, în ceea ce privește Legea 360/2002 privind Statutul Polițistului, azi mai marii de prin minister, dorind probabil să își mai ”spele” din păcate, solicită consultare publică (așa cum este normal și legal de altfel) în ceea ce privește propunerea de modificare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/1999.
Iată cele mai importante propuneri de modificare:
- mărirea cuantumurilor sancțiunilor contravenționale de la 100-5000 lei cât este acum la 2000-20000 lei, pentru persoane fizice, respectiv la 10000-70000 lei, pentru persoane juridice, pentru nerespectarea prevedrilor art. 9 din ordonanță;
- se mai dorește, de asemenea, introducerea unor sancțiuni complementare:
- a) confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenție;
b) interzicerea accesului prin aplicarea sigiliului de către organele abilitate;
c)suspendarea temporară a activității;
d) desființarea unor lucrări;
e) refacerea unor amenajări.
- a) confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenție;
- introducerea a 4 noi articole (de la 281 – 284), care cuprind:
- După articolul 28, se introduc patru noi articole, art. 281 – 28 4, cu următorul cuprins:
„Art. 281 – Bunurile confiscate ca urmare a aplicării sancțiunilor contravenționale prevăzute la art. 28, care sunt cuprinse în categoriile stabilite în Necesarul de bunuri în stare de urgență sau în Necesarul de bunuri în stare de asediu, se atribuie direct, cu titlu gratuit, și nu se supun dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului și condițiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, cu modificările și completările ulterioare.
- După articolul 28, se introduc patru noi articole, art. 281 – 28 4, cu următorul cuprins:
- După articolul 33, se introduc două noi articole, art. 331 și art.33 2, cu următorul cuprins:
„Art. 331 – Pe perioada stării de asediu sau de urgență, normele legale referitoare la transparența decizională și dialogul social nu se aplică în cazul proiectelor de acte normative prin care se stabilesc măsuri aplicabile pe durata stării de asediu sau de urgență ori care sunt o consecință a instituirii acestor stări.
Având în vedere paragraful propus mai sus, referitor la neaplicarea transparenței decizionale și a dialogului social în cazul proiectelor de acte normative, pe perioada stării de urgență, nu îi absolvă de greșeala imensă produsă azi, prin adoptarea OUG de modificare a Statului Polițistului.
Se încearcă prin această propunere de modificare, acoperirea unor ilegalități, însă asta nu ne oprește să facem propuneri, să participăm la Comisia de Dialog Social și să ne expunem punctele de vedere pro sau contra, cu privire la propunerile ministerului, până la urmă, DIALOGUL SOCIAL fiind ÎNCĂ legiferat.
Ce este ciudat, este faptul că acum, după toată tevatura iscată cu gafele de azi ale ministerului și Guvernului, au redescoperit transparența, dialogul și chiar notele de fundamentare ale propunerilor.
Așteptăm propunerile pe adresa de e-mail: sidepol@yahoo.com, pentru a putea interveni clar și concret la încă o posibilă mare gafă a ministerului de interne.
Echipa Sindicatului SIDEPOL