Poliția cu Loganul, alții cu Ford, Peugeot, Opel și Isuzu

Ani la rândul, Jandarmeria Română sub diverse conduceri a beneficiat constant de dotări, înzestrări și achiziții care mai de care mai de calitate și de top.

După ce în tot acest timp Poliția Română a fost neglijată la capitolul dotări fără jenă sau remușcări, zilele acestea conducerea ministerului pune în cârca I.G.P.R. „relansarea” economiei românești cumpărând 6744 de autoturisme marca DACIA, modelele Duster, Logan și Dokker.

VEZI COMUNICAT

Dorința de a sprijini industria românească concomitent cu un program de înzestrare la parcului auto al I.G.P.R. ar fi de bun augur, însă când privim caietele de sarcini și specificațiile minime cu care se fac licitațiile pentru aceste așa-zise ”autospeciale” nu avem cum să nu remarcăm, bătaia de joc făcută cu aceste achiziții.

Mașini cu motoare de 90 C.P., fără stații de comunicare, tablete sau sisteme de accesare baze de date, fără kit-uri specifice structurilor beneficiare (ordine publică, rutier, criminalistic etc) sunt catalogate ca fiind mașini speciale pentru că dețin girofar și inscripția ”POLIȚIA” și sunt cumpărate într-un număr imens.

Pe scurt achiziții fără un minim de informare și documentare în prealabil, pentru că dacă e să fim sincer cu noi înșine, atunci când mergem în concedii în afara României observăm cel puțin o mașină a polițiilor din acele state despre putem spune că: au motorizări de cel puțin 110 C.P., stații de comunicare, tablete de acces baze de date, imprimante pentru documente, kit-uri specifice, mijloace de protecție, grilaje speciale etc. Suntem mereu plăcut impresionați de cum conducătorii respectivi își dotează eficient și responsabil oamenii care sunt însărcinați cu asigurarea ordinii publice.



Dacă despre Dacia Duster ar fi și aspecte pozitive de scos în evidență, în ciuda lipsei dotărilor specifice muncii de poliție, cu excepția acelor câteva modele compartimentate care, desigur, aduc și dezavantaje precum micșorarea spațiului destinat pasagerilor, imposibilitatea intervenției a mai mult de 2 polițiști etc., despre Dacia Logan nu suntem siguri care ar fi beneficiile. Probabil consumul mic și scăderea emisiilor de CO2, căci despre siguranța în trafic și misiuni, imaginile cu accidentele în care au fost implicate aceste autospeciale vorbesc de la sine, inclusiv polițiștii care se aflau în aceste ”autofoartespeciale”.

 Însă, chiar și în ciuda aspectelor relatate până acum, tot nu ar fi grav dacă nu am ști cu ce mărci de mașini și cu ce modele au fost dotate parcurile auto ale Jandarmeriei Române. Doar în ultimii ani, prioritar și exclusiv față de poliție, jandarmii au primit zeci, chiar sute de dube ale unor producători de top precum: Opel, Ford, Peugeot, Isuzu și alții. Unele dintre aceste modele au venit sau au fost echipate ulterior cu grilaje de protecție pentru pasageri, cu stații TETRA, cu camere video, GPS, etc. VEZI INFORMARE DUBE POLIȚIE

Nu ne rămâne decât să ne întrebăm: până când?! Până când aceste achiziții absolut neinspirate din punctul de vedere al eficienței și calității, până când motive care mai de care mai mincinoase atunci când punem seama unei instituții o achiziție enormă de mașini care nu răspund nevoilor polițiștilor decât poate la capitolul mobilitate, însă și acolo trebuie avut grijă pentru că Loganul MCV a ieșit cam ”șifonat” din testele Euro NCAP cu doar 3/5 stele de siguranță în caz de accident.

În concluzie putem spune că Poliția Română a fost din nou ”victima” unei achiziții făcute fără responsabilitate, nu din cauza producătorului Dacia pentru că el a oferit ceea ce i s-a cerut, ci din cauza celor care au întocmit documentațiile pentru acele licitații, la care și celebrul model Lăstun dacă s-ar mai fi fabricat și azi ar fi putut fi propus pentru participare.

Vom urmări îndeaproape noile achiziții pentru a a vă ține la curent cu detaliile privind distribuirea în teritoriu și dotările cu care vor veni, precum și alte informații în legătură cu acestea.

Schimbarea suntem noi!

Echipa SIDEPOL