Poliția Română își reînnoiește parcul auto cu ”autospeciale”

Așa cum anunțam zilele trecute(VEZI COMUNICAT) este vorba de cumpărarea de la Renault-Dacia a unor modele Duster, Logan și Dokker. Mai exact:

  • 3382 buc. Dacia Duster
  • 3360 buc. Dacia Logan
  • 2 buc. Dacia Dokker

 

Această achiziție vine ca urmare a acordului cadru semnat anul trecut cu Renault Commercial Roumanie prin programul de înnoire a parcului al M.A.I.

Nici până în prezent nu știm care sunt dotările cu care aceste mașini vor veni în stradă, însă la capitolul motorizare Dacia produce Dustere cu motoare de 1.5 DCi și 1.6 SCe și Loganuri 0.9 TCe și 1.2 MPI, toate acestea cu capabilități între 90 CP și 110 CP. Atât s-a putut când s-au stabilit caietele de sarcini, inexplicabil este cum Dacia nu vine la masa discuțiilor cu modele speciale de mașini cu motorizări unice și create special pentru structurile către care va livra aceste mașini.

La capitolul dotări specifice, ministerul ne ține în suspans, însă studiind acordul cadru și specificațiile tehnice ale autovehiculelor este vorba de următoarele dotări specifice muncii de poliție:

  • Inscripție model standard ”POLIȚIA”
  • Rampă acustică și luminoasă

În consecință este vorba de un lot numeros de ”autofoartespeciale”, mai exact de autovehicule civile cu girofar și inscripționate, cu motoare de mers la shopping și iarbă verde, în timp ce infractorii de pe stradă dețin și folosesc mărci de top cu capacități cilindrice de peste 2000 cm3 și puteri dezvoltate de peste 150 CP.

 

În continuare polițiștilor le vor lipsi tabletele pentru accesare baze de date, radarele, stațiile de comunicații TETRA, kit-uri specifice poliției, mijloace de protecție, etc.

 

De apreciat dorința de a susține economia românească și locurile de muncă a sute de mii de oameni, dar dacă tot se face un efort bugetar, măcar de s-ar face în beneficiul ambelor părți.

Va fi interesant de urmărit cum se va face distribuția lotului de ”autospeciale”, pentru polițiștii operativi, deoarece cunoaștem cu toții că de fiecare dată când apare ceva ”nou” în instituție, primii vizați sunt ”șefii” și ”șefuții”, cei din teren primind alte mașini redistribuite de la structuri care simt nevoia de plastic cu miros de NOU.

Urmează, posibil, încă o perioadă de 14 ani, cam cât a durat până la acest moment cu înlocuirea cadavrelor pe 4 roți, în care doar vom privi neputincioși cum infractorii fug de polițiști pe străzile din țară și cum alte țări europene, la prețuri decente, pot cumpăra mașini autospeciale, cu adevărat dotate pentru nevoile operative ale polițiștilor din teren.

Schimbarea suntem noi!

Echipa SIDEPOL