Primele nereguli la organizarea concursurilor TCO
deja au apărut şi primele probleme privind documentaţia depusă în vederea completării dosarului de recrutare.
Mai multi colegi, ne-au sesizat despre problemele ivite la nivelul comisiilor de concurs din cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte şi Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor.
Sesizările constau în faptul că, le-a fost solicitată adeverinţă de la actualul loc de muncă, din care să reiasă faptul că la ultimele 2 evaluari anuale de serviciu, colegii interesati de depunerea dosarelor în vederea participării la concurs pentru trecerea în corpul ofiterilor, au primit calificativ de cel puţin „bine”. Nimic ciudat până aici, fiind o prevedere a Legii 360/2002 privind Statutul Politistului şi a OMAI 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne.
Surpriza constă în, interpretarea pe care „specialistii” comisiilor de concurs din aceste instituţii subordonate Ministerului Afacerilor Interne, au avut-o cu privire la modalitatea prin care adeverinţa eliberată tocmai de colegii lor de la structura de resurse umane a unităţii de la care provin colegii, este completată în sensul că nu este specificată perioada evaluarii, dacă aceasta este partiala sau anuală.
Deşi, aşa cum reiese din răspunsul primit, de către unul dintre colegi, în adeverinţă, sunt menţionati anii pentru care a fost evaluat şi calificativele (în cazul în care erau evaluari parţiale, se specifica în mod expres acest lucru), „specialistii” directiilor respective interpretează după bunul plac prevederile legii şi astfel, pun beţe în roate colegilor care au primit un astfel de răspuns, prin faptul că le vor respinge dosarele şi aceştia nu vor putea participa la concursul organizat.
Chiar dacă, celelalte arme care au scos locuri la concurs şi fac parte tot din M.A.I., primesc ca fiind veridice si conforme aceste adeverinte, în urma discuţiilor avute de către reprezentanţii organizatiei noastre cu cei de la nivelul serviciilor de resurse uname din directiile mentionate anterior, acestia continuă să îşi menţină punctul de vedere, eronat în opinia noastră.
Având în vedere cele arătate mai sus, vom sesiza conducerea ministerului, în spetă, conducerea Direcţiei Generale Management Resurse Umane, pentru a interveni în aceste spete si pentru a remedia discrepantele de opinii apărute la nivelul unor structuri similare, din acealsi minister, care fac propriile interpretări şi vom solicita transpunerea legii si ordinului, în mod unitar.
Pe acestă cale, rugam toţi colegii care au identificat astfel de probleme, să ne contacteze la adresa de e-mail: sidepol@sindicatulpolitistilor.ro , pentru a-i putea sprijini în acest demers.
Schimbarea suntem noi!
Echipa SIDEPOL