Se modifică anexa privind structura organizatorică a M.A.I.

Concret, proiectul face trimitere la Anexa I a H.G. 416/2007 și prevede înființarea unor noi direcții, cât și modificarea denumirii unei direcții existente, aflate în subordinea Departamentului pentru Situații de Urgență, condus de un secretar de stat.

În prezent, la nivelul departamentului este prevăzută o singură direcție, respectiv Direcția Generală Management Urgențe Medicale, iar pentru punerea în aplicare a prevederilor legale se impune modificarea Anexei nr. 1 la H.G. nr. 416/2007, în sensul schimbării denumirii Direcției Generale Management Urgențe Medicale în Direcția Generală Urgențe Medicale și prevederii celor 2 noi direcții, respectiv Direcţia Generală pentru Protecţie Civilă şi Direcţia Suport Decizional.

Noua organizare are rolul de a pune în aplicare atribuțiile stabilite în sarcina Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU) pe linia protecției civile, situațiilor de urgență și coordonării integrate a structurilor de intervenție din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne, Salvamont-Salvaspeo și căutare-salvare canină, respectiv asigurarea suportului decizional al șefului DSU, în principal, iar în subsidiar sprijinul de specialitate pentru toate celelalte structuri ale departamentului.

Modificarea organizatorică vizează, în principal, următoarele obiective:

-coordonarea activității în domeniul protecției civile și informarea operativă a ministrului afacerilor interne, a prim-ministrului României și a președintelui României asupra stărilor potențial generatoare de situații de urgență sau a producerii situațiilor de urgență;

– asigurarea suportului decizional în scopul coordonării integrate a structurilor Ministerului Afacerilor Interne angrenate, precum și asigurarea implicării celorlalte instituții/organisme (Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Sănătății);

– coordonarea operațională a structurilor, pe alte domenii decât cele medicale, în limita competențelor stabilite;

– coordonarea implementării celor 7 cerințe de reziliență NATO;

– optimizarea coordonării permanente a activităților de prevenire și a fluxurilor informațional-decizionale, cu celelalte structuri ale MAI;

– îmbunătățirea capacității de răspuns a structurilor aflate în coordonarea DSU;

– colaborarea cu societatea civilă (ONG-uri, mediul privat, mediul academic) pentru dezvoltarea de capacități, proiecte și programe comune în domeniul protecției civile;

– coordonarea activității metodologice de formare în unitățile de învățământ din cadrul structurilor aflate în coordonare;

– implementarea Strategiei de dezvoltare a DSU concomitent cu monitorizarea și adaptarea strategiilor structurilor din coordonare;

– controlul operațional și inspecția activității structurilor aflate în coordonare sau coordonare operațională;

– monitorizarea și implementarea Proiectului ”Management performant și unitar la nivelul Ministerului Afacerilor Interne pentru serviciile de urgență”, elaborarea și implementarea atât a proiectelor aflate în curs, cât și dezvoltarea de noi proiecte, precum și managementul acestora;

– asigurarea suportului de specialitate pe linia reglementărilor și avizarea documentelor din responsabilitatea DSU;

– asigurarea, sub coordonarea ministrului afacerilor interne, a comunicării publice în domeniul situațiilor de urgență și al dezastrelor;

– formarea profesională și de educație continuă în domeniul asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat, în colaborare cu structurile specializate ale Ministerului Sănătății și ale celorlalte instituții sau structuri cu atribuții în domeniu, prin elaborarea de metodologii, curricule, derularea acestor programe, evaluarea lor în centrele de formare existente la nivel național;

– coordonarea eficientă şi evaluarea metodologică a activităţii de formare profesională şi de educaţie continuă în domeniul intervenţiilor de salvare montană şi în mediul subteran speologic, precum şi a activităţilor de căutare-salvare canină în domeniul situaţiilor de urgenţă, în colaborare cu structurile specializate cu atribuţii în domeniu.

Noua organigramă a Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne, va avea următoarea formă:

Se pare că, așa cum s-a procedat și de curând în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, când a fost înființată Direcția Siguranță Școlară, urmând a se înființa și Direcția Poliție Canină și la nivelul Aparatului Central al M.A.I. se găsesc resursele necesare înființării unor posturi noi de conducere, a unor locuri călduțe și bine plătite.

Totul este roz la ”centru”, lucrurile căpătând o nuanță de gri doar atunci când luminații conducători ai ministerului se uită spre teritoriu, acolo unde există un deficit nemaiîntâlnit de personal. Însă, în teritoriu se poate și așa, dacă de acolo de unde se dă ora exactă lucrurile sunt privite doar în interes personal și nu și din punctul de vedere al respectării angajaților și a muncii depuse de către aceștia, aflați la limita răbdării și puterii, prin uzura fizică și morală la care sunt supusi, zilnic, prin lipsa unei predictibilități a conducerii, privind resursa umană și deficitul de personal cu care ne confruntăm.

Reprezentanții organizației noastre sindicale vor fi prezenti la Comisia de Dialog Social la care se va discuta proiectul menționat mai sus, și vom solicita lamuririle necesare. Dacă aveți de transmis propuneri pe marginea proiectului, așteptăm inițiativa dvs. la adresa de e-mail: sidepol@sindicatulpolitistilor.ro.

Schimbarea suntem noi!

Echipa SIDEPOL