Structurile de ordine publică din Poliție trase pe ”linie moartă”

În noaptea de 31.03.2021, la Brăila, sediul Poliției Municipiului a fost înconjurat de un grup numeros de indivizi ”solidari” cu cei care au făcut obiectul unor măsuri polițienești și care se aflau în incinta subunității.

Până aici nimic deosebit, dacă e să facem abstracție de numărul mare de persoane prezente la o oră la care trebuiau să se afle la domiciliu și care nu purtau nici mască de protecție, tulburând simultan ordinea publică prin strigăte și larmă.

Ce este de-a dreptul halucinant, este faptul că rezultatele unui sistem polițienesc în moarte clinică ies la iveală, prin aceea că a fost nevoie de jandarmi pentru a asigura paza sediului de poliție. Aceasta în timp ce polițiștii, foarte puțini la număr se aflau în spatele cordonului de jandarmi. Ce ne indică acest fapt? Că Poliția Română și-a pierdut capacitatea operațională și de intervenție, urmare a tuturor măsurilor extrem de proaste cu privire la organizare, concepții, dotări, pregătire, resursă umană etc. De azi putem spune clar că structurile de poliție sunt DEPENDENTE de unitățile de jandarmi, așa cum erau și până azi pentru executarea unor misiuni de menținere a ordinii publice, însă de acum vor avea nevoie de jandarmi pentru a-și păzi proprii oameni și propriile sedii de unități și subunități.

Acesta este doar începutul, deși am atras atenția în nenumărate rânduri că se va ajunge aici ca urmare a deficitului de personal, a unei concepții de ordine publică învechite, a lipsei logisticii și a tuturor dotărilor necesare, a pregătirii polițienești inexistente, a neadaptării cadrului organizațional și structural la nevoile operative, a refuzului de a reînființa B.A.O.L.P. ori de a crea structuri mobile de poliție și a tuturor problemelor deja semnalate și de notorietate, nimeni nu a întreprins niciun fel de măsuri concrete pentru a repune pe picioare această armă.

Avem două întrebări firești la care comandanții vremelnici au obligația de a răspunde:

  1. Ce se va întâmpla cu sediile și polițiștii puțini, fără dotări, care nu au fost incluși în programe de pregătire, din localitățile unde nu există subunități de jandarmi sau aceștia nu pot interveni, în cazul în care vor exista cazuri similare cu cel de la Brăila?
  2. Aveți cunoștință de vreo țară din cele 4 de la nivelul U.E.(Italia, Franța, Spania, Portugalia) care întreține un sistem dual bazat pe existența simultană a două structuri polițienești, asemeni României, și a cărei poliție să fi fost sau să fie pusă în situația de a depinde operativ de resursa umană, logistică și disponibilitatea unor alte structuri polițienești pentru executarea unor misiuni proprii sau mai ales pentru a asigura securitatea și paza propriilor sedii și polițiști? De exemplu: a fost vreodată nevoie ca o subunitate a Poliției Naționale din Spania sau polițiștii spanioli să fie păziți de angajați ai Gărzii Civile din Spania?

Deja vorbim de o incapacitate a structurilor de Ordine Publică din cadrul Poliției Române care au fost considerate o paria a acestui sistem, fiind supuse subfinanțării, bătăii de joc a celor care le-au condus, fiind mereu văzute ca nefiind nici importante, nici de interes pentru șefii vremelnici.

Acesta este rezultatul reformei domnilor, tragerea pe linie moartă a activității specifice de ordine și siguranță publică din cadrul I.G.P.R. și contractarea acestui serviciu cu ajutorul colegilor jandarmi?! Ați adus Poliția în ultimul stadiu al degradării structurale, organizaționale, operative și conceptuale din ultimii 30 de ani! Am intrat în istoria recentă a Europei, sperăm să vă redactați temeinic răspunsurile, în joc sunt viețile, carierele profesionale și speranțele a peste 10.000 de polițiști de ordine publică.

Schimbarea suntem noi!

Echipa SIDEPOL