Un nou episod din seria șefilor abuzatori!
Poliția Română, în prezent, are un deficit enorm în ceea ce privește resursa umană, ce generează la rândul ei o criză a resursei umane de calitate care să îndeplinească atribuțiile funcțiilor de conducere, în special la eșaloanele inferioare și cele medii (șef secții poliții urbane și rurale, șef birouri și șefi poliții municipale și orășenești).
Ieșirea masivă din sistem în ultimii ani a polițiștilor cu experiență în actul de comandă face aproape imposibil ca șefii unităților de poliție teritoriale să identifice și chiar să împuternicească pe perioade scurte ofițeri de poliție pe anumite funcții de comandă.
Aspectul mai sus menționat, raportat la calitatea profesională îndoielnică a unor ofițeri de poliție care își manifestă dorința de a fi „șefi”, coroborat cu anumite carențe din punct de vedere al caracterului, al principiilor de viață și profesionale, conduc la crearea unor mici monștrii profesionali care, din impotență profesională, confundă instituția Poliției cu un SRL personal.
Comisarul șef de poliție Mănica Eduard, șeful Poliției Municipiului Turnu Măgurele din cadrul I.P.J. Teleorman, care anterior a îndeplinit funcția de șef birou investigații criminale, din cadrul poliției pe care in prezent o păstorește (perioadă în care s-a comportat ca un bun șef și coleg), este un exemplu elocvent al concluziilor de mai sus.
Încă de la data numirii sale, asistăm la o manifestare flagrantă de abuz de putere și răzbunare personală, observându-se că acest individ și-a transformat funcția într-o armă de opresiune împotriva propriilor subordonați, ignorând flagrant principiile de echitate și respect reciproc, ce ar trebui să caracterizeze orice structură de forță din România.
Astfel, la ultimele alegeri electorale ce s-au desfășurat în data de 09.06.2024, comisar șef de poliție Mănica Eduard a ales să nu includă în planul de măsuri privind activitățile specifice din competența poliției în vederea organizării si desfășurării în bune condiții a alegerilor din data de 09.06.2024, a lucrătorilor Biroului Rutier, a cărui activitate o coordonează în mod direct.
Neincluderea polițiștilor din structura rutieră în planul de măsuri nu reprezintă nimic altceva decât o răzbunare măruntă și lipsită de profesionalism față de acești angajați care au îndrăznit să-i atragă atenția anterior asupra nerespectării drepturilor lor legitime.
Prin această acțiune, șeful poliției municipale în cauză, nu doar că și-a depășit cu mult atribuțiile, dar a și cauzat neplata orelor de muncă în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 21/2024 și H.G. nr. 206/2024, aceasta reprezentând de fapt o încălcare gravă a drepturilor de muncă.
Grav este faptul ca polițiștii Biroului Rutier, în toată perioada premergătoare și desfășurării alegerilor electorale în data mai sus menționată, au fost incluși în patrule mixte cu polițiști din cadrul Biroului de Ordine Publică din cadrul aceleași poliții municipale, efectuând aceleași activități aferente bunei desfășurări a procesului electoral, aceștia din urma fiind incluși în planul de măsuri și beneficiind implicit de plată drepturilor prevăzute în cele două acte normative la care am făcut anterior referire.
Este inadmisibil ca un astfel de comportament să fie tolerat în rândul Poliției Române iar abuzurile de putere trebuie denunțate și sancționate, fără ezitare.
Dacă acest comportament abuziv al acestui șef de poliție municipală va continua, ne vedem nevoiți să cerem intervenția imediată a organelor de control abilitate, fie ele din subordinea Ministerului Afacerilor Interne sau a Ministerului Justiției, pentru a stopa aceste derapaje autoritare și pentru a restabili ordinea și respectul de care ar trebui să se bucure fiecare angajat al acestei instituții.
Sperăm că aceste răzbunări să nu-și abiă originea în anumite derapaje ale șefului de poliție municipală în cauză, cu raportare directa la încercarea de a interveni în activitatea polițiștilor rutieri, așa cum au mai fost cazuri recente la alte unități de poliție din țară.
Schimbarea suntem noi!
ECHIPA SIDEPOL