S-a dat drumul promovărilor pe funcții a polițiștilor !

La data de 20.11.2024, conducerea Inspectoratului General al Poliției Române, prin adresa nr. 678923/19.11.2024 a transmis către unitățile subordonate, ca acestea să dispună măsurile ce se impun, în vederea demarării procedurilor de numire a polițiștilor în funcții superioare de execuție, respectiv pentru promovarea personalului contractual în grade sau trepte imediat superioare.

Având în vedere cele arătate mai sus, conducerea Inspectoratului General al Poliției Române, a precizat că pentru polițiști se va realiza o notă de fundamentare, întocmită de șeful nemijlocit, avizată de șefii ierarhici și aprobată potrivit competențelor de gestiune a resurselor umane.

Aceste note de fundamentare vor avea la bază următoarele considerente de natură obiectivă:

a) vechimea în cadrul structurii;

b) activitatea profesională a polițistului;

c) rezultatele obținute;

d) situația disciplinară;

e) evaluările de serviciu.

Documentele emise ce privesc personalul din competența de numire a Inspectorului General, vor fi transmise către DMRU, până la data de 29.11.2024, pentru personalul care face obiectul avansării în gradul profesional la data de 01.12.2024, documentele vor fi transmise până la data de 13.12.2024, actele administrative urmând a fi emise până la sfârșitul anului curent.

Deasemenea pentru personalul contractual, se va demara o analiză a personalului ce îndeplinesc condițiile prevăzute în HG nr. 1336/2022, urmând ca până la sfârșitul anului 2024 să fie demarate examenele de promovare, iar actele administrative se vor emite și în anul 2025, după finalizarea procedurii de examinare.

Pentru a participa la examenul de promovare în grade şi trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să fi obţinut calificativul „foarte bun” la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani.

Comisia de examinare va evalua performanţele profesionale individuale pe baza următoarelor criterii:

a) abilităţi impuse de funcţie, pe baza unei probe scrise/test-grilă din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale;

b) comportamentul în situaţii de criză;

c) asumarea responsabilităţii;

d) iniţiativa şi creativitatea.

În cazul în care constatați nereguli, în cadrul unităților din care faceți parte, cu privire la cele arătate în prezentul comunicat, vă rugăm să ne scrieți pe adresa de e-mail: sidepol@sindicatulpolitistilor.ro, urmând a ne implica activ în soluționarea problemelor sesizate.

Schimbarea suntem noi!

Echipa SIDEPOL