”Autospeciale” noi și ”dotate” primite de Poliția Română. Imagini
”Mai multe autovehicule model Dacia Duster, Logan și Dokker vor intra în dotarea Poliției Române.
După vizita guvernamentală de săptămâna trecută de la Centrul Tehnic Titu din cadrul Groupe Renault România, ministrul afacerilor interne, Marcel Vela , s-a întâlnit astăzi cu o delegație condusă de Christophe Dridi, Directorul Groupe Renault Romania, pentru a analiza calendarul de livrare și a prezenta noile modele de autospeciale care vor intra în dotarea Poliției Române.
„Pentru Poliția Română este esențial să creștem gradul de dotare cu mijloace de mobilitate, până la cel mai îndepărtat post de poliție din țară, întrucât știm foarte bine că reducerea timpilor de intervenție operativă salvează vieți. Dorința noastră este de a proteja angajații Ministerului Afacerilor Interne în timpul misiunilor și de avea în dotare autovehicule noi și performante produse în România, pentru toate intervențiile noastre” a declarat ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, cu prilejul acestei întâlniri.
Astfel, autospecialele sunt pregătite pentru a răspunde cerințelor operative ale Poliției Române.
Toate autovehiculele care vor fi achiziționate sunt dotate cu sisteme acustice și vizuale, dar și alte dispozitive specifice muncii de poliție.
Vineri vor fi semnate acordurile de achiziție și furnizare.”
La o primă vedere a textului și a imaginilor, se poate spune că Poliția Română va beneficia de autospeciale noi, dotate, pregătite și capabile să răspundă tuturor nevoilor operative ale polițiștilor. Dacă ne documentăm și studiem mai atent aceste aspecte vom constata următoarele:
- Parcul auto al Poliției Române a mai fost înnoit cu câteva sute de Dacia Logan 0.9 TCe, 90 CP dotate cu sisteme acustice și luminoase și inscripționate… Și cam atât. O autospecială de poliție standard din România, a unei poliții europene de altfel, exploatată de polițiștii operativi de ordine publică, rutieră, transporturi etc… este similară unei mașini destinate comercializării către piața civilă cu dotări minimale.
- Despre Dacia Dokker și Duster nu știm prea multe pentru că până în prezent structurile de poliție din stradă nu au primit spre utilizare astfel de mașini.
- Conducerea ministerului ne-a prezentat un nou model de inscripționare la modelele noi de Dacia Duster, asemănător celor din Germania sau Polonia. Așteptăm feedback din partea polițiștilor care le vor folosi în misiuni.
- Ca de obicei, observăm în imaginile prezentate cum un Duster nou al Jandarmeriei este special adaptat misiunilor de ordine publică, având la nivelul geamurilor și a parbrizului grilaje de protecție pentru pasageri și șofer. Aceasta în contextul în care cu puțină vreme în urmă mașinile polițiilor din București, Hunedoara, Săcele ș.a.md. au fost supuse unor ploi de pietre, bolovani, scânduri, pumni și picioare…
- De asemenea ni se comunică faptul că autovehiculele ce urmează a fi livrate sunt pregătite a răspunde cerințelor operative ale Poliției Române. Pe această cale, noi polițiștii din stradă dorim să aflăm cum sunt viitoarele autospeciale pregătite dacă în continuare motoarele instalate sunt mai degrabă pregătite pentru shopping și plimbări la iarbă verde, decât pentru intervenții, misiuni și urmăriri, dacă nu au instalate mijloace tehnice de accesare a bazelor de date, fiind în continuare nevoiți să utilizăm alte mijloace care îngreunează aceste operațiuni prin timpii de așteptare mari și dificultatea în manevrare, dacă aceste autovehicule nu sunt echipate cu stații TETRA de emisie recepție, dacă aceste autovehicule nu sunt echipate după standardizări europene în portbagaj fiind doar o roată de rezervă, lipsind total mijloace precum, kit accident rutier, scut, casca antivandal, radar, kit testare alcool și droguri, armă de calibru mare, kit criminalistic, kit misiuni căutare, etc. Nu e nevoie ca o autospecială sa fie dotată cu absolut aceste echipamente, însă se pot realiza standardizări și norme.
- Este de apreciat conceptul autovehiculelor compartimentate, însă ar trebui reanalizată oportunitatea ca opțiunea aleasă să fie un model de mașină cu caroserie de tip AA(sedan/berlină). Considerăm exemplul polițiilor europene de a alege autospeciale de tip van mult mai indicate având în vedere capacitățile oferite de acestea: spațiu mai mare, utilizarea cu scop multiplu patrulare, transport persoane și intervenție, posibilitatea amenajării habitaclului la standarde maxime de siguranță, etc.
Ne dorim ca aceste achiziții să se facă mai des și mult mai profesionist și responsabil atunci când vine vorba de Poliția Română, pentru că la alte arme ale M.A.I. s-a putut, tindem să credem că și la noi se poate.
În acest sens am postat, tot ieri, un material referitor la necesitatea înzestrării parcurilor auto ale subunităților de poliție urbană cu autospeciale de tip van pentru intervenție și patrulare, reducând timpii de așteptare atât de importanți când vine vorba de siguranța cetățeanului, dar și a polițiștilor, îmbunătățind considerabil capacitățile operative și tactice ale patrulelor de ordine publică prin gama largă de avantaje pe care le oferă aceste dube.
Un exemplu? Toate structurile de poliție de ordine și siguranță publică sau similare din Europa.
Schimbarea suntem noi!
Echipa Sidepol