Poliția Română mai există? Impostura întărită prin legiferare
a Poliției Române care în loc de comandant de poliție, va avea un primar,fiind în slujba acestuia 24/7, 365 zile pe an.
Mai bine zis, dacă până acum activitatea foștilor Gardieni Publici era limitată într-o oarecare măsură, cu toate că în ultimul timp aceștia parcă anticipaseră această inițiativa ce le va da mai multe drepturi și nu sunt puține cazurile de abuz apărute în presă, după votarea acestui proiect de lege aceștia le vor lua locul polițiștilor din cadrul Poliției Române și vor face legea pe străzi.
Iată o serie de noi drepturi și atribuții pe care le vor putea avea prin noua lege a poliției locale:
- Vor putea efectua semnale de oprire și dirijare pe drumurile publice indiferent de situație așa cum era până în prezent când activitatea lor se rezuma strict la regulile de circulație privind tonajul, circulația pe drumurile cu accesul interzis, parcările, opririle și staționările neregulamentare.
- Iau primele măsuri în cazul accidentelor cu victime pentru conservarea urmelor, identificarea martorilor și a făptuitorilor, unde se impune precizarea că la ora actuală nici polițistul de ordine publică nu poate stabili calitatea persoanelor implicate într-o coliziune indiferent de gravitate sau circumstanțe.
- Vor putea constata toate contravențiile la care se va lua măsura complementară a suspendării dreptului de a conduce prin reținerea permisului de conducere, astfel că șoferii se vor izbi peste noapte de falși polițiști, denumiți în continuarea polițiști locali, care fără nicio rușine îmbracă zi de zi uniforma cu însemnele distinctive specifice Poliției Române pentru a induce populația în eroare.
- Vor putea constata contravenții pentru depășirea limitei de viteză, practic locala va putea face exact ce face Poliția Rutieră din cadrul Poliției Române, înlocuind-o. Întrebarea firească este, cum poate un fost gardian public în subordinea unui primar politic fără pregătire în domeniu să facă toate acestea?
- Vor putea reține certificatul de înmatriculare pentru auto cu ITP expirat.
- Vor putea accesa bazele de date ale MAI.
- Vor putea solicita informații despre persoana căruia i-a fost încredințat un autovehicul, cu toate că ÎCCJ a decis altceva în urmă cu doi ani când a stabilit că polițiștii locali nu au acest drept.
- ATENȚIE! – să aplice măsurile și procedurile prevăzute de lege pentru polițiști, practic acest articol de lege va deschide ”Cutia Pandorei”, pentru că lasă loc de interpretări fără număr.
- Autovehiculele poliției primăriei vor avea regim de circulație prioritar și drept de montare și folosire a mijloacelor speciale de avertizare sonoră și luminoasă, cu toate că singurul act normativ în măsură să stabilească aceste prevederi la regimul rutier este OUG 195/2002.
- Dreptul la normă de hrană, uniformă gratuită și multe altele, pe care le puteți consulta în documentul atașat postării.
Printre rândurile din expunerea de motive redactată de deputați și prezentată în Camera Deputaților și Senat se evidențiază următoarele aspecte:
- Insuficiența resursei umane, ar fi unul din principalele motive aduse în discuție de legiuitorii țării. Ei, bine, atât noi cât și societatea civilă se întreabă: Dar cu deficitul de personal de la MAI ce facem? Orașele cu o singură patrulă? Ori cu patrula la 3-4 comune deodată ce facem? Practic se va da mână liberă la angajări pe bandă rulantă pentru viitorii locali din cadrul Primăriei, cu o pregătire rudimentară care oricum beneficiază de drepturi salariale mai mari decât cei din Poliția Română, beneficiază de parcuri auto impresionante și de dotări și mijloace tehnice demne de invidie.
- Nu există proceduri pentru această instituție dublură, însă ce proceduri ar putea să existe când fiecare primar își organizează și folosește oamenii așa cum stabilește el. De asemenea în loc să-și aplece urechea asupra doleanțelor și cererilor zecilor de mii de polițiști care acționează unitar pe întreg teritoriul național și care se plâng de faptul că celebra Lege 192 în loc să simplifice activitatea polițienească, a transformat-o într-o încrengătură birocratică pentru că până și pentru o persoană condusă la subunitatea de poliție se fac zeci de hârtii de parcă l-ar reține într-o cauză penală, lucru ce ia ore bune din timpul de lucru.
- Structuri insuficiente în cadrul acestor entități pe fondul creșterii exagerate și a fluxului de populație în orașele cu centre universitare, obiective economice și sociale importante etc. În timp ce în poliție un polițist face munca a încă 5 alți polițiști care lipsesc și care ar avea specializări diferite, a se vedea cazul polițiștilor din comune care sunt cunoscuți pentru sintagma moașă comunală, iar cu toții știm în ce condiții și cu ce mijloace.
Este de-a dreptul halucinant cum politicul încearcă din nou și din nou, ori subjugarea poliției puterii politice, ori crearea unei dubluri care să servească interesului politic. În timp ce țări precum Grecia și Bulgaria care nu au deloc poliție locală, conducătorii acestor state preferând să întărească la maxim puterea și capacitatea de răspuns și gestionare a criminalității, actelor de tulburare, faptelor antisociale etc, noi creăm și dăm mână liberă unei clone care va produce efecte negative în scurt timp, acestea se văd încă de la înființarea Poliției Comunitare.
Olanda a decis în anul 1994 să desființeze poliția locală și să o reorganizeze sub forma unui serviciu administrativ, denumit Handhaving exact sub forma fostului Corp al Gardienilor Publici existent și în România din 1993 până în 2004. Întreaga societate a observat dorința de impostură manifestată de unii angajați ai primăriilor prin aceea că se echipează identic cu polițiștii și au depus nenumeroase cereri la autorități în vederea dizolvării acestor servicii locale, care nu au adus niciun beneficiu în cei peste 15 ani de existență, doar căpușând bugetul local an de an.
De asemenea sunt identificate în spațiul virtual o serie de petiții privind revenirea la denumirea de gardieni publici, la pachet cu preluarea vechilor atribuții referitoarea la paza parcurilor, școlilor, piețelor și a acelui mic segment specific sancțiunilor la capitolul parcări, opriri, staționări etc. Acest lucru ar însemna o revenire la normalitate și eficiență.
Nu este de trecut cu vederea nici valul apărut în țară caracterizat prin deciziile unor primari de bună credință care au decis desființarea serviciilor de poliție locală și redistribuirea fondurilor enorme spre alte proiecte de interes pentru populație.
Dacă pentru China e valabil sloganul O ȚARĂ, DOUĂ SISTEME, pentru România va suna așa –O ȚARĂ, DOUĂ POLIȚII-.
Scbimbarea suntem noi!
Echipa SIDEPOL