În anul 2023, când inteligența artificială ia amploare și este implementată în mai toate domeniile de activitate, în scopul atingerii unor performanțe înalte, Poliția Română rămâne ancorată în trecutul când creionul chimic era la mare căutare iar cerințele de performanță erau minimale.
Spre exemplificare, indicăm adresa Centrului Operațional din cadrul I.G.P.R. cu nr. 280.273/S1/SIE din 11.09.2023, prin care se aduce la cunoștință unităților de poliție, faptul că ,,a fost implementată soluția tehnică pentru inserarea unor noi câmpuri în fișa de eveniment din aplicația 112, obligatoriu de completat înainte de închiderea fișei”.
Această implementare, prezentată de către Centrul Operațional ca o mare realizare, așa cum rezultă din modul de formulare, nu reprezintă decât încă o piatră de moară legată de gâtul polițiștilor operativi, care deși sunt mai mult decât decimați, vor trebui să facă eforturi suplimentare, doar pentru a satisface nevoile unora de a transforma polițiștii în statisticieni.
Noile câmpuri, obligatorii de completat, vor da bătăi de cap și îi vor încărca artificial cu sarcini suplimentare care trebuiesc rezolvate în timp foarte scurt atât pe polițiștii care intervin la evenimentele sesizate cât și pe cei care lucrează în dispeceratele unităților de poliție, sarcini care nu duc decât la mărirea timpilor de reacție, la diminuarea unei prezențe active în stradă a polițiștilor pentru că aceștia trebuia să piardă timp cu completarea unor câmpuri obligatorii din aplicație.
Contraargumentând, arătăm că activitatea dispecerilor, prin implementarea câmpurilor respective, practic va crește considerabil, deoarece fiecare apel primit se tripleaza atât ca și durată de conversație cât și ca număr de convorbiri efectuate pe aceiași speță, astfel că duce și la creșterea timpilor de preluare a apelurilor de urgență efectuate de către cetățeni.
Din punctul de vedere al intervenției propriu-zise, dacă se face un exercițiu de imaginație, vom observa că un polițist conduce, celălalt notează data și ora la care au început deplasarea către evenimentul primit, în loc să se ia legătura cu apelantul astfel încât să se stabilească parametrii intervenției, astfel că patrula de intervenție la evenimentele sesizate, se transformă în echipaj de raliu, cu pilot și copilot.
O altă inepție a acestei implementări o reprezintă și faptul că, trebuiesc consemnați toți polițiștii care au intervenit, nominal, lucru aproape imposibil de realizat în cazul în care la un eveniment de amploare participă mai multe echipaje de pe raza mai multor secții de poliție, luptători SAS și jandarmi, pentru că unul dintre polițiștii care au primit ,,apelul” trebuie să fugă cu agenda în mână după ceilalți colegi care intervin și printre două jeturi de spray iritant-lacrimogen, să își noteze gradele, numele și prenumele acestora, subunitățile și chiar și nr. de întregistrare al autospecialelor cu care s-au deplasat.
Intervențiile se văd altfel din birourile cu aer condiționat, nu-i așa? Cel puțin la nivel teoretic totul este frumos și simplu și astfel de la acest nivel putem să mai implementăm și alte elemente ale unei birocrații sufocante.
Aceste ,,noi câmpuri”, erau de fapt acoperite prin alte 3 machete de completare, însă sub alte forme și în mod logic se putea implementa un singur model de completare a fișei de eveniment fără a fi nevoie de o triplare a sarcinilor de serviciu.
Poliția ca și sistem este în declin continuu și fără o speranță de oprire a acestuia și în loc ca întreg sistemul, de la ,,vlădică la opincă” să găsească cele mai bune soluții de redersare, în condițiile în care opinca strigă în gura mare de câțiva ani că digitalizarea este o necesitate și nu un moft, vlădica se preface că nu aude.
Uimitor este faptul că nimeni din conducerea I.G.P.R. nu precizează și de ce au fost implementate noile câmpuri și nici necesitatea implementării, cu subiect și predicat, adică ce se urmărește a se imbunătăți din punct de vedere operativ.
La nivelul de opincă această situație se vede în genul următorului mesaj primit de la un polițist-beneficiar direct- al acestei implementări: ,,Mai avem să le solicitam colegilor din teren zodia fiecăruia și culoarea preferată. Neapărat. ,,
Urmare a sesizărilor primite de la membrii organizației noastre, azi 13.09.2023 conducerea Sindicatului Democratic al Polițiștilor SIDEPOL, a avut discuții cu conducerea I.G.P.R., stabilindu-se că se vor reveni cu noi precizări deoarece unele câmpuri nu sunt imperios necesar a fi completate, ca de exemplu la rubrica forțe participante unde se vor trece doar polițiștii cărora le-a fost transmis evenimentul.
Pe aceasta cale, încurajăm colegii să ne sesizeze cu privire la orice neregulă constatată, astfel încât să putem interveni cu celeritate pentru rezolvarea acestora.
Schimbarea suntem noi!
Echipa Sidepol
Un comentariu
Aceste modificări și noi cerințe sunt făcute de niște ,, minți luminate “ care nu au nimic in comun cu ordinea publica sau intervenția …. Nu au lucrat nici măcar o zi in operativ sunt niște minți bolnave…care văd munca de politi doar la tv , nu au experiența necesară pentru a elabora asfel de proceduri ….😡😡😡
P.S. vai noua care acceptam sa fim conduși de asfel de distruși 😡😡😡